Музика по време на бременност намалява стреса

music-notesСтресът и напрежението по време на бременността влияят изключително силно върху формирането на плода. С нарастването на хормоните, нараства и нестабилното емоционално състояние на жената. Дори един минимален стрес, който в ежедневието не го отчитаме като такъв, има негативно влияние. Ако не бъде освободен, стресът се натрупва като схващания по тялото. Ето защо е важно да редуцираме колкото се може повече това напрежение. Един много приятен начин за това е музиката.

Тъй като тялото ни е изградено от вибрации, то много лесно се настройва на честотите на звуковата вибрация, идваща от приятна, отпускаща и зареждаща музика. Музиката влияе невероятно върху майката и върху детето. Тя може да нормализира ритъма на дишане, пулса, кръвното налягане, температурата и да премахне мускулното напрежение. Музиката е вълшебство, което доставя положителни емоции и заличава остатъците от натрупана негативна енергия в клетките. Изключително мощна трансформация може да настъпи под влиянието на любими ритми. Чрез музиката на детето се предават такива нюанси на човешката чувствителност, каквито само един истински съзнателен и достоен човек може да притежава. Сега е моментът да оформите вашето прекрасно създание.

Все по-често срещано е мнението, че класическата музика е много подходяща за тази цел. Велики композитори като Моцарт, Шопен, Бах и др. могат да допринесат за истинско вдъхновение.

Друга подходяща музика са звуците от природата. Ако нямате възможност да обикаляте сред тихи обезлюдени кътчета, където можете да се насладите на тишината, да затворите очи и да усетите истинската природа, тези звуци са подбрани в прекрасни компилации, които лесно се намират в интернет.

Има и дискове, създадени специално за бременни, които са адаптирани за деликатното състояние на родилката. Но, разбира се, всичко, което е любимо, е повече от достатъчно, за да ви настрои на подходящата вълна.

Изпийте още сега един коктейл от любимата музика!

Реклами

Гадене по време на бременността. Вероятни причини и методи за справяне.

Signs-of-Nausea-or-a-VomitingГаденето и провърщането са нормална част от бременността, която засяга половината от жените. Обикновено се проявява като сутрешно неразположение, но при някои жени симптомите се появяват по всяко време на деня. Добрата новина е, че обикновено това не вреди вашето бебе. Гаденето и повръщането започват около шестата седмица и продължават до към дванадесетата. Но това не бива да ви притеснява, защото бебчо търси оптималната среда през първите месеци, за да може да се развива по най-добрия начин. Въпреки че може да ви прилошава от време на време и след това, често до 20-тата седмица. Някои жени поддържат тези симптоми през цялата бременност. Никой не знае точните причини за това физическо неразположение, но някои от следните неща биха могли да бъдат фактор:

1. Човешки хорионгонадотропин (ЧХГ) – това е хормонът на бременността, който се образува в плацентата и е основата за много важни функции по време на цялата бременност. Хормонът се покачва бързо през ранните месеци. Никой не знае с какво точно допринася, но е главният заподозрян, именно защото гаденето започва тогава. При жени, които имат по-високи нива на ЧХГ, както когато бременността е многоплодна, се наблюдава гадене и повръщане.

2. Естроген – този хормон, който също се покачва бързо в ранна бременност, е другият заподозрян.

3. Повишена чувствителност към миризми – определени аромати веднага активират рефлека за повръщане.

4. Чувствителен стомах – на някои жени стомашно-чревният тракт е много чувствителен през ранната бременност.

5. Стрес – изследвания сочат, че някои жени са психологически предразположени към гадене и повръщане по време на бременността като анормална реакция към стреса. Въпреки това, няма обосновани доказателства за това.

Как да подобрим състоянието си? 

1. Хапвайте често и по малко през целия ден, така че стомахът ви да не остава празен. Каквото и да ядете, хапвайте бавно.

2. Избягвайте да лежите след хранене (особено на лявата страна), защото това забавя храносмилането.

3. Дръжте леки закуски близо до леглото си, като солети например. Когато се събудите, хапнете няколко солетки и полежете около 20  – 30 минути преди да станете. Солетите помагат и ако се чувствате зле през нощта. Бавното ставане от леглото до седяща поза и изчакването на няколко минути преди да се изправите, също са от голяма полза.

4. Избягвайте мазни храни, както и миризми, които ви причиняват гадене. Яжте храни на стайна температура, когато миризмата вече е по-слаба.

5. Дишайте дълбоко с корема и издишвайте с корема.

6. Пийте повече течности, защото има опасност от дехидратация на организма. Опитайте да пиете вода и други течностти между храненията, а не по време на тях.

7. Отворете прозореца и подишайте чист въздух или се разходете до най-близкия парк.

8. Гаденето се влошава, ако се чувствате уморени, затова почивайте повече. Гледането на филм или среща с приятелка могат да насочат вниманието ви в друга посока.

9. Направете си чай от джинджифил или вдишвайте аромата от етерично масло.

10. Опитайте с акупресурни ленти за китка (предлагат се в аптеки­те). Те потискат гаденето, като въздействат върху определени акупресурни точки.

Можете и сами да повлияете на състоянието си чрез акупресурна техника. Вдигнете предмишницата и открийте активна­та точка на около 4 см от предната част на китката, точно между сухожилията. Притиснете с палец и бавно пребройте до 10. Повторете процедурата 3-5 пъти.

Успех и леко бременеене!