Една година майка

IMG_2632Днес се навършва една година, откакто родих детето си. Помня всяка подробност от този ден все едно беше вчера. Раждането мина много добре, стигнах бързо до разкритие. Имаше си своите трудни моменти, но спомените ми са позитивни. Усещането е прекрасно. Даваш живот. Побеждаваш в битка със себе си. Разбираш колко големи са възможностите на тялото и ума ти. Променяш се.

Тази една година ми даде най-голямата радост, която може да съществува, най-нежната любов, на която някой е способен и едно от най-големите предизвикателства в живота. Не всичко е розово и прекрасно. Да бъдеш майка е трудно, дори много трудно. Не можеш да си го представиш преди да го изпиташ. Безсънието, ограничаването на свободата, разделянето с предишната роля в собствения ти живот – превръщането от жена в майка, липсата на социални контакти и рутината, която се повтаря ден след ден, тежат невъобразимо много. Тежестта нараства с времето, с постоянството си, с неизбежността си, като те оставя безсилна и изтощена.

Майчинството от друга страна дава сила. Превръща те в лъвица, дава ти увереност. Променя целия ти свят. Оспорва собственото ти мнение за себе си и променя коренно приоритетите ти. Задава въпроса „Къде се намираш и къде искаш да отидеш?“ Майчинството е благословия. Майчинството те учи да променяш себе си, за да дадеш най-доброто на детето си. Примерът, който даваш, е по-важен от всички съвети или принципи, на които го учиш. Възпитавайки себе си, даваш най-доброто за него.

Това са само малко от нещата, на които се научих през тази една година. Имам още много дълъг път да извървя и много уроци да науча. Към момента знам, че съм благодарна. Благодарна съм, че избра мен, скъпо мое дете! Обичам те! Честит празник!

Реклами

Йога за зачеване

StorkBaby-300x300Един от начините да подкрепяме спокойствието на духа и гладкото протичане на чи е да практикуваме бавни и разтягащи пози от йога, които подпомагат разтварянето на тазобедрените стави и свободното циркулиране на чи в долната част на корема и репродуктивната система. Физическата активност подпомага потока на чи, а успокояващата и уравновесяваща практика на йога поддържа духа спокоен.

През ноември 2001 г. Yoga Journal разказа, че според д-р Рахул Сачдев, специалист по репродуктивна ендокринология и безплодие в Медицинския факултет „Робърт Ууд Джонсън“ в Ню Брънсуик, Ню Джърси, шансовете на жената за успешно зачеване могат значително да се увеличат, ако към традиционната и медицинската намеса се добави йога за понижаване на стреса. Д-р Сачдев ръководи програма, която показва забележителни резултати при двойки със затруднения в зачеването. Независимо от причината за безплодието, 50% от двойките, завършили програмата, включваща йога, медитация и промени в храненето, заченали в рамките на една година. Подобно изследване в Харвард, също включващо йога и релаксация, установява три пъти по-висок шанс за забременяване при участничките в него, отколкото при другите жени.

Същата статия препоръчва специфични пози от йога, стимулиращи гладкото протичане на енергиятаа през репродуктивните органи и повишаващи циркулацията на енергия и кръв в областта.

Джаклин беше на тридесет и две години, а съпругът й Франк на четиридесет и три. Въпреки че лекарят им не откриваше физиологична причина, те не можели да заченат вече две години. Решили, че не им допадат фармацевтичните средства и медицинските интервенции, затова потърсиха алтернатива при мен. И двамата имаха здрави тела и добро общо здраве. Франк имаше известен дефицит на това, което традиционната китайска медицина нарича „бъбречна чи“, свързана с репродуктивната виталност. Цикълът на Джаклин варираше между двадесет и пет и тридесет и два дни, като беше придружен с болки и спазми. Симптомите й подсказваха застой на чи в репродуктивните органи. Препоръчах им да си вземат три месеца „почивка“ от опитите на зачеване и да се фокусират върху подобряването на собственото си здраве и благоденствие. Съставихме план. Франк включи в ежедневната си гимнастика малко чи гун за бъбреците – специални упражнения за изграждане на чи. На Джаклин повече й харесваше йога, затова се записа на курс и започна да отделя всеки ден по десет минути за пози за разтваряне на тазобедрените стави, които да насърчават свободния поток на прана през репродуктивната й система. Освен това практикуваше по пет минути дневно леко, дълбоко дишане с редуване на ноздрите – форма на пранаяма (дихателно упражнение), което подпомага балансирането на хормоните. Използваше компреси с рициново масло три пъти седмично, освен по време на цикъл, и вземаше лично предписана й билкова формула в продължение на три месеца. Всички тези средства заедно подпомагаха потока на чи и кръв през матката.

След три месеца цикълът на Джаклин вече не беше болезнен и бе станал съвсем редовен, през 28 дни. Повече нямаше нужда от билки и компреси с рициново масло, но продължи да практикува йога. Франк сподели, че се чувства по-здрав и силен. Той също продължи да се занимава с чи гун, тъй като това щеше да намали вероятността от завръщане на дисбаланса.

Из „Баланс на хормоните, баланс в живота“ от Д-р Клаудия Уелч